Na het bezoek eerder die week aan 2 urbexlocaties hadden we de smaak nu echt te pakken.
We hadden besloten op donderdag 27 december 2018 weer op pad te gaan om nieuwe urbex locaties te bezoeken.
Van te voren hadden we al een route uitgestippeld hoe we moesten rijden om bij bij deze locatie te komen.
Na het ontbijt besloten we op pad te gaan naar onze eerste locatie. Vandaag zou het Quality Time worden met me dochter.
De locaties die op de planning stonden waren op zich makkelijk vindbaar en ook makkelijk toegankelijk, maar voor beginnende urban explorders spannend genoeg.
De autorit naar de locatie was al de moeite waard vanwege het mooie heuvellandschap en kleine dorpjes. Na een klein uurtje rijden met een tussenstop bij het 3 landenpunt, bereikte we onze eerste locatie Gare Homburg
We hadden besloten op donderdag 27 december 2018 weer op pad te gaan om nieuwe urbex locaties te bezoeken.
Van te voren hadden we al een route uitgestippeld hoe we moesten rijden om bij bij deze locatie te komen.
Na het ontbijt besloten we op pad te gaan naar onze eerste locatie. Vandaag zou het Quality Time worden met me dochter.
De locaties die op de planning stonden waren op zich makkelijk vindbaar en ook makkelijk toegankelijk, maar voor beginnende urban explorders spannend genoeg.
De autorit naar de locatie was al de moeite waard vanwege het mooie heuvellandschap en kleine dorpjes. Na een klein uurtje rijden met een tussenstop bij het 3 landenpunt, bereikte we onze eerste locatie Gare Homburg
Gare Homburg
Gare de Hombourg is een voormalig spoorwegstation langs spoorlijn 38,
Het station werd ingehuldigd op oktober 1895, gelijktijdig met het deel van de lijn 38 dat door het Land van Herve trekt. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het station gevorderd door Adolf Hitler en werd het deel van de Deutsche Reichsbahn. Dagelijks gingen er zes heen- en terugritten naar het Duitse Aachen via Hindel, Montzen en Bushausen.
Na de sluiting van het station bleef het terrein er jarenlang verwaarloosd bij liggen.
Wij vonden het een hele mooi locatie om te fotograferen.
Het station werd ingehuldigd op oktober 1895, gelijktijdig met het deel van de lijn 38 dat door het Land van Herve trekt. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het station gevorderd door Adolf Hitler en werd het deel van de Deutsche Reichsbahn. Dagelijks gingen er zes heen- en terugritten naar het Duitse Aachen via Hindel, Montzen en Bushausen.
Na de sluiting van het station bleef het terrein er jarenlang verwaarloosd bij liggen.
Wij vonden het een hele mooi locatie om te fotograferen.
Montzen Gare
De tweede locatie lag op korte afstand van de Gare de Hombourg.
Agnus Dei
Onze laatste locatie was voor ons toch wel de spannendste van de 3.